"December traditie in Januari"
31 januari
December traditie in Januari
Ieder jaar is het “traditie getrouw“ het een soort van gekkenhuis in de laatste maand van het jaar.
De facilitair medewerker van een gemeente belt je nog even voor opname en kostenopgave, een vastgoedbeheerder voor wat extra camera observatie en de buurman voor een storing ontstaan door lekkage.
We zijn de hele week als team continue aan de telefoon, alsof de wereld ophoudt te bestaan. Dan blijft er dus gewoon wat liggen voor de kerstdagen en in het oude jaar.
In het nieuwe jaar begin je als ondernemer weer van vooraf aan, de teller staat zogezegd op nul en gebruikelijk is het dan in de maand januari wat rustiger.
Zo was er bij Dynamx in de eerste week weinig activiteit aan de telefoon en tijd om de achterstand weg te werken die ontstaand was. Daar hadden nu mooi de tijd voor.
Maar bij het ingaan van de tweede week leek het als of iedereen uit zijn winterslaap wakker schok en was vergeten dat er 52 weken in een jaar zitten. Het is gewoon weer net zo druk als voor de kerstdagen.
Hoewel de drukte leuk is, merk je dat het moeilijk is om de juiste aandacht te geven aan klanten en relaties.
Dat knaagt dan aan je want je wilt het als ondernemer en eindverantwoordelijke van de service club adequaat reageren en je diensten verlenen. We staan namelijk graag direct klaar voor onze klanten en willen niet dat u (te) lang moeten wachten. Dat voelt gewoon niet goed. Als dat dan net niet lukt……
Het liefst zet je dan extra capaciteit in, neem je iemand aan die je ontlast, maar vindt maar iemand die dat kan en technisch onderlegd is met de arbeidskrapte van dit moment. Hopelijk komt volgende week de rust weer terug en zijn we weer bij met het wegwerken van alles uit 2023. Kunnen we de aandacht en service weer verlenen zoals onze relaties van ons gewend zijn.
Het komt eraan, we mailen en bellen elkaar.